Slabá Sociální demokracie? Ani náhodou!
V poslední době slýchávám názor, že česká sociální demokracie je na ústupu a lidský potenciál v našich řadách řídne. Samozřejmě - je pravda, že strany stojí a padají v přímé závislosti na lidech. Ovšem současně musí být moderní a fungující strana nositelem názorových hodnot. Jinak se totiž stanete uskupením momentálních nápadů bez vize a nic neříkajících hesel.
Silnice bez výmolů III: O koncepci a peníze jde jako vždy až na prvním místě
Vítejte u třetího dílu mého seriálu zaměřeného na boj s výmoly na našich silnicích a na plán, jak to udělat, abychom do čtyř let neměli v Jihomoravském kraji žádnou komunikaci II. a III. třídy v havarijním stavu. Minule to bylo o lidech a projektové přípravě. Dnes se podíváme na plány, koncepci, a hlavně na peníze – protože bez těch ty opravy nakonec opravdu nejde provést.
Silnice bez výmolů II: Dvakrát měř a jednou řež. A na to měření najmi kvalitní odborníky
Slíbil jsem, že zde postupně představím svůj plán na to, abychom do roku 2024 neměli na jižní Moravě jedinou silnici v havarijním stavu. Minule jsem shrnul, co jsme pro to udělali v uplynulém volebním období. Teď přichází čas na první várku nápadů pro další čtyři roky. A kde jinde začít, než u pramene – neboli projektové přípravy? Pojďme na to!
Zelená a zasinicovaná? Kdepak. Brněnská přehrada je nejčistší za dlouhá léta a láká jak sportovce, tak rodiny s dětmi
Je to více než deset let, kdy voda v brněnské přehradě byla doslova sytě zelená a lidem se doporučovalo, aby si v ní raději ani neoplachovali ruce. Dnes patří voda v brněnské přehradě k vůbec nejčistším v okolí, při vstupech do vody vznikají nová rekreační a sportovní zařízení a návštěvnost se oproti předchozím letům více než zdvojnásobila. Jaký je ale důvod? Co se stalo, že se dnes můžeme na „Pryglu“ bezstarostně koupat a užívat si léto?
Silnice bez výmolů? Pořádně jsme se do toho obuli, teď je potřeba to dotáhnout
Mohlo by se zdát, že čtyři roky vlastně nejsou nijak dlouhá doba. Že se za těch osmačtyřicet měsíců v podstatě nedá nic moc stihnout. Třeba takovou dálnici D1 opravuje stát téměř dvakrát tak dlouho, a přesto jede člověk z Brna do Prahy déle ve zúženích než po hotových úsecích. A příprava nových dálnic, silnic nebo vlakových tratí? Tak ta u nás v průměru netrvá ani čtyři, ani osm, ale rovnou dvanáct let. Nebuďme ale pesimisté. Co se týče oprav silnic II. a III. tříd, i ty čtyři roky lze efektivně využít. A nám se to na jižní Moravě povedlo. Teď je potřeba dotáhnout započatou práci do zdárného konce.
Musíme v Jihomoravském kraji zajistit všem lidem podmínky pro důstojný život
Doba, kdy v sociální oblasti existovaly jen pobytové a ústavní služby je naštěstí už pryč. V Jihomoravském kraji se nám daří postupně rozvíjet celou škálu i dalších terénních a domácích služeb, samozřejmě ve spolupráci s neziskovým sektorem a církevními poskytovateli. Poslední dobou jsme také otevřeli velký počet chráněných bydlení, naposledy v Hrušovanech nad Jevišovkou a Lednici.