„Věřím, že chystané změny výrazně přispějí k navýšení komfortu a možností našich cestujících. Spolu s tím, jak se uvolňují opatření proti šíření koronaviru, se i provoz IDS JMK vrací postupně do normálu a jsem rád, že na našich páteřních linkách budou mít lidé v pracovních špičkách opět k dispozici spoj každé čtvrt hodiny. Toto v pořadí čtvrté posílení oproti období nejsilnějších redukcí v měsíci dubnu nás tak na železnici vrací k téměř plnému rozsahu provozu dle jízdních řádů,“ uvedl náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro oblast dopravy Roman Hanák s tím, že výjimku tvoří pouze vlaky vedené po nočním spojení o půl jedné ráno a přeshraniční linky, s jejichž obnovením se počítá zároveň s uvolněním opatření na hranicích.
„Prozatím také neobnovujeme provoz na lince S21 v úseku Boskovice – Velké Opatovice, kde aktuálně probíhá výluka. Vlaky se sem vrátí po jejím ukončení, ke kterému má dojít k 1. červenci,“ uvedl Hanák. Obnovení se prozatím netýká též posilových školních vlaků na lince S91 mezi Veselím a Strážnicí a spěšného vlaku „Javořina“ na lince R56.
Postupně se naopak začnou vracet regionální vlakové spoje mezi Jihomoravským krajem, Vysočinou a Olomouckým krajem. A to dokonce před datem 1. června. „Na základě komunikace s krajem Vysočina dojde již od 29. května k obnovení jednoho páru osobních vlaků na lince S81 v pracovní dny a dvou párů spěšných vlaků na téže lince v neděli, respektive sobotu. Od víkendu 30. a 31. května začne opět jezdit i spěšný vlak Pernštejn,“ vypočetl Hanák a dodal, že po komunikaci s Olomouckým krajem se od 1. června vrací též zrušený pár vlaků na lince S71.
Na lepší časy se blýská, i co se týče přeshraniční dopravy. „V první polovině května jsem odeslal na Ministerstvo vnitra ČR žádost o otevření hraničního přechodu na trase Znojmo – Retz pro vlakovou dopravu. Včera (25. května) pak vláda schválila změnu režimu na hranicích s Rakouskem a Německem. Vzhledem k této informaci jsme ještě včera večer požádali České dráhy o sdělení, od jakého nejbližšího termínu by byly schopny obnovit přeshraniční železniční dopravu. Doufám tedy, že v dohledné době bychom mohli znovuzprovoznit vlaky na trati Znojmo – Retz tak, aby se studenti ze Znojma pohodlně dostali do školy v Retzu a lidé za prací v Rakousku, zejména pak ve Vídni,“ uzavřel Hanák.